REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO “SORTON”

§ 1 DEFINICJE

  1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Konto – indywidualne, bezpłatne konto użytkownika w Sklepie, umożliwiające dokonywanie zakupów.
  3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
  4. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego “SORTON”.
  5. Sklep – sklep internetowy “SORTON” prowadzony przez firmę SORTON Paweł Nowak, NIP: 5272774675 z siedzibą przy ul. Jana Olbrachta 58A/116, 01-111 Warszawa.
  6. Sprzedawca – firma SORTON z siedzibą przy ul. Jana Olbrachta 58A/116, 01-111 Warszawa.
  7. Produkt – towar oferowany do sprzedaży w Sklepie.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta skierowane do Sprzedawcy, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu.

§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Adres pocztowy: ul. Jana Olbrachta 58A/116, 01-111 Warszawa.
  2. Adres do zwrotów (w przypadku odstąpienia od umowy): 05-270 Nadma, ul. Pólko 7.
  3. Telefon kontaktowy: 517-270-929.
  4. Adres e-mail: kontakt@sorton.pl.

§ 3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Aby korzystać ze Sklepu, Klient potrzebuje urządzenia z dostępem do Internetu i przeglądarki obsługującej JavaScript oraz pliki cookies.
  2. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, Klient musi posiadać aktywne konto e-mail.

§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są podane jako całkowite ceny za Produkt, zawierające podatek VAT.
  2. Na cenę zamówienia składają się cena za Produkt oraz, jeśli ma to zastosowanie, koszty dostawy.
  3. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i akceptacji Regulaminu przez Klienta.
  4. Złożenie zamówienia stanowi zawarcie umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  5. Klient otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Produktu.

§ 5 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Klient, będący konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu w ciągu 30 dni od: a) Dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie Produktu. b) Dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
  2. Aby odstąpić od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia, np. poprzez wysłanie pisma pocztą lub informacji przekazanej pocztą elektroniczną.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  4. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyrazi zgodę na inne rozwiązanie. Klient nie poniesie żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
  5. Jeśli Sprzedawca nie otrzymał jeszcze Produktu od Klienta lub Klient nie dostarczył dowodu jego odesłania, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Produktu lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  7. Klient odpowiada jedynie za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

§ 6 REKLAMACJE

  1. W przypadku wystąpienia wady Produktu, Klient ma możliwość reklamowania wadliwego Produktu na podstawie rękojmi, o ile gwarancja nie została udzielona.
  2. Aby skorzystać z rękojmi, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, odsyłając Produkt na wskazany adres w Regulaminie.
  3. Jeśli na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej oraz o jej warunkach znajduje się na stronie Produktu w Sklepie.
  4. Klient może zgłosić reklamację w formie pisemnej na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres e-mailowy wskazany w Regulaminie.
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
  6. W celu rozpatrzenia reklamacji Klient może zostać poproszony o dostarczenie reklamowanego Produktu na wskazany przez Sprzedawcę adres.
  7. Szczegółowe informacje dotyczące reklamacji oraz pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń znajdują się w § 9 i § 10 Regulaminu.

§ 7 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY f) Dotyczącej dostarczenia treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeśli świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a Konsument został poinformowany przez Sprzedawcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.

§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy:

a) Dotyczącej dostarczenia towaru nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji Klienta lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

b) Dotyczącej dostarczenia towaru, który ze względu na swój charakter ulega szybkiemu zepsuciu lub ma krótki termin przydatności do użycia.

c) Dotyczącej dostarczenia towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

d) Dotyczącej dostarczenia towaru, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami.

e) Dotyczącej dostarczenia nagrania dźwiękowego lub wizualnego albo programu komputerowego dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

f) Dotyczącej dostarczenia treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeśli świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a Konsument został poinformowany przez Sprzedawcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.

§ 9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Klienta podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klienta przetwarzane są w celu realizacji umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu.

§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
  2. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu są zawierane w języku polskim.
  3. W razie sporu z Klientem niebędącym konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  4. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie Sklepu.